Van 22 juli tem 14 augustus zijn we enkel 's morgens van 9u tot 12u30 telefonisch bereikbaar.  
 

De ervaring ten dienste van de burger

Jaarverslag 2013 Catherine De Bruecker en Guido Herman

Je hebt een fout gemaakt in je fiscale aangifte, en de fiscus weigert dit aan te passen.

Je bent meer dan 16 jaar geleden gescheiden in het buitenland, maar de Belgische ambassade blijft je beschouwen als “getrouwd”.

Je ontvangt opeens geen kinderbijslag meer omwille van een informaticaprobleem…

Je bent Europees burger maar ontving geen oproeping om je identiteitskaart te hernieuwen.

In 2013 losten de federale Ombudsman en de administratie gezamenlijk weer vele problemen op. Sommige - soms absurde – situaties worden niet altijd rechtgezet. Om deze alsnog te deblokkeren, formuleerde de federale Ombudsman 19 nieuwe aanbevelingen.

In 2013 willigden de wetgever en de administratie daarenboven ook 10 eerdere aanbevelingen van de federale ombudsmannen in.

Op die manier tonen ze ook waardering voor het vertrouwen dat de burger heeft in een democratisch model dat hen de mogelijkheid biedt klacht in te dienen bij een ombudsman.

Lees het jaarverslag 2013.

gepost op: 24/03/2014