Onze kantoren zijn uitzonderlijk gesloten op donderdag 12 september.     
 

Focus op een klacht : hulp bij het invullen van een formulier op internet


© Belga


Emma vraagt aan een sociaal assistente om de Directie-generaal Personen met een handicap te melden dat ze het online formulier zelf niet kan invullen. Vijf maanden later wacht ze nog steeds op een antwoord.

De federale Ombudsman contacteert onmiddellijk de Directie-generaal Personen met een handicap. Deze dienst bevestigt een zekere achterstand te hebben en is bovendien moeilijk bereikbaar door de invoering van een nieuw informaticaprogramma en een interne reorganisatie.

Hulp van de administratie

Door de moeilijkheden die Emma heeft bij het gebruik van een computer, dringt de federale Ombudsman er bij de dienst op aan om haar te helpen met haar aanvraag.

Emma wordt uiteindelijk geholpen bij het invullen van haar online formulier en ontvangt enkele maanden later de integratietegemoetkoming waarop ze recht heeft.

Een klacht ?

Als u een probleem heeft met de Directie-generaal Personen met een handicap, neem dan eerst contact op met zijn klachtendienst
Indien u nadien niet tevreden bent, kunt u een klacht indienen bij de federale Ombudsman.

Een ander probleem ? De website www.ombudsman.be gidst u vlot naar de ombudsdienst die u verder kan helpen.

gepost op: 05/08/2019