Onze kantoren zijn gesloten op donderdag 15 november.      
 

Nieuwe stap in de klachtenbehandeling bij de FOD Financiën

Hans D'Hondt, le président du SPF Finances, signe l'accord sous les yeux des médiateurs fédéraux, Catherine De Bruecker et Guido Herman

De federale Ombudsman en de Federale Overheidsdienst (FOD) Financiën hebben een akkoord ondertekend dat de behandeling van uw klachten over fiscale materies zal verbeteren. 

De grootste federale overheidsdienst sluit zich zo aan bij de twintig andere overheidsdiensten die zich al hadden geëngageerd om samen te werken met de federale Ombudsman.

Een klachtendienst in elke overheidsdienst

Wanneer u ontevreden bent over de dienstverlening van een overheidsdienst is het belangrijk dat u eerst een oplettende en efficiënte gesprekspartner vindt bij de dienst zelf.

Als het probleem niet wordt opgelost, kan u zich richten tot de federale Ombudsman. De overheidsdienst engageert zich om met de Ombudsman samen te werken.

De federale Ombudsman heeft al in 2011 aan elke federale overheidsdienst aanbevolen om zelf een klachtendienst op te starten.

21 akkoorden

Vier jaar later beschikt bijna elke federale overheidsdienst over een interne klachtendienst.

Intussen hebben er 21 in totaal, waaronder de FOD Financiën, een akkoord met de federale Ombudsman ondertekend.

Heeft u een klacht ? Kijk hier voor een overzicht van alle klachtendiensten van de federale overheidsdiensten.

 

gepost op: 21/10/2015