Home

21/04/2017

Jaarverslag 2016: inzetten op vertrouwen tussen burger en overheid

“Vertrouwen en dialoog leiden tot resultaat.” Dat zei de federale Ombudsman in het parlement tijdens de voorstelling van zijn Jaarverslag 2016, op 21 april.  Dit leidde bijvoorbeeld tot een verbetering van het proces tussen de FOD Economie en de ondernemingsloketten bij de registratie van handelsactiviteiten voor ondernemers. 

lees meer
04/04/2017

De federale Ombudsman stelt op vrijdag 21 april zijn jaarverslag voor

Catherine De Bruecker en Guido Herman stellen op vrijdag 21 april 2017 om 9u30 hun jaarverslag voor, in aanwezigheid van de voorzitter van de Kamer.

lees meer
16/03/2017

Niet akkoord met uw belastingen? Richt u tot het Centrum Particulieren

Het Centrum Particulieren van uw regio is het enige adres voor uw bezwaarschrift over uw belastingen. Als u het bezwaarschrift per vergissing al naar uw lokale belastingcontroleur of –ontvanger had gestuurd, stuurt die laatste uw bezwaarschrift in principe rechtstreeks door naar het Centrum Particulieren. De regelgeving is recent veranderd. De federale Ombudsman vroeg al bijna tien jaar om een versoepeling. 

lees meer
21/02/2017

Een arts aan het hoofd van de Medische sectie bij de Dienst Vreemdelingenzaken

De federale Ombudsman vraagt een arts aan het hoofd van de Medische sectie van de Dienst Vreemdelingenzaken. Dat zei hij op 21 februari in de commissie Binnenlandse Zaken in het Parlement, naar aanleiding van zijn onderzoek. Dat is een noodzakelijke voorwaarde om de kwaliteit van de medische evaluaties voor verblijfsvergunningen om medische redenen verbeteren. 

lees meer
23/12/2016

Beste wensen !

Het Ombudsteam wenst u fijne feesten ! Onze kantoren zijn gesloten van 23 december om 12u30 t.e.m. 2 januari. Op dinsdag 3 januari is er geen bezoek mogelijk.

lees meer